SKIP TO CONTENT
TO ÅRHUNDREDES INNOVATION

PEUGEOT MÆRKE INNOVATIONER

 

PEUGEOT MÆRKE INNOVATIONER

Ved at fokusere på forskning og udvikling har PEUGEOT altid tilpasset sig tidens behov et skridt foran. Innovation er nu mere end nogensinde nøglen til succes for deres køretøjer og motorer.

1890

FØRSTE BENSIN QUADRICYL UDSTYRET MED EN DAIMLER MOTOR

Armand Peugeot opgav damp for olie og producerede den første PEUGEOT benzindrevne quadricykel: type 2. Den var udstyret med en Daimler-motor.

1929 

PRÆSENTATION AF 201

Første bil, der bruger den centrale nulnomenklatur. For første gang i verden bliver den som standard udstyret med selvstændige forhjul (1931). Dens succes hjælper PEUGEOT med at klare krisens virkninger.

1934

FØRSTE BILER MED TILBAGELIGT TAG PÅ 401 "L'ECLIPSE"

Idé produceret på 401, 402 og 601 og derefter brugt på 206, 207, 307 og 308CC (Paulin patenteret system).

1936

FØRSTE FREMSTILLING AF DIESELMOTORER I SOCHAUX (HL50)

Markedsføring af dieselmotorer siden 1928, PEUGEOT producerer HL50-motoren. Den udstyrer alle forsyningsselskaber, derefter limousinen 402. Produktionen stoppede i 1939 (verdenskonflikt).

1941

FREMSTILLING AF VLV, ET LILLE ELEKTRISK KØRETØJ

Realisering af VLV (Light Electric Vehicle) i 377 enheder, for at bekæmpe brændstofrestriktioner. Senere ville 106 "ELECTRIC" have verdensrekorden i bilsalg uden forurening.

1955

LANCERING AF 403 OG FØRSTE SAMARBEJDE MED PININFARINA

403 var den første franske bil udstyret med en dieselmotor som standard, og blev i 1959 den første bil i verden, der blev udstyret med en elektromagnetisk koblingsventilator (PEUGEOT patent).

1965

LANCERING AF 204

204 er den første PEUGEOT med forhjulstræk, med en letmetal motorenhed med overliggende knastaksel, tværgående gearkasse, 4 uafhængige hjul og forreste skivebremser.

1967

LANCERING AF VERDENS MINDSTE ALUMINIUM DIESELMOTOR

I 1973 vil den udstyre sedanen, verdens mindste "dieseliseret".

1998

PRÆSENTATION AF HDi DIESELMOTORER

Lancering af de første HDi-dieselmotorer (på 406). "Common Rail"-systemet forbedrer ydeevnen, reducerer forbruget og reducerer forurenende emissioner.

 

BlueHDi-teknologien, der er implementeret og bevist siden 2013 på PEUGEOT sedaner og SUV'er, kan behandle op til 90 % af NOx og 99,9 % af selv de fineste partikler.

2000

Verdenspremiere lancering af FAP (Partikelfilter) på 607.

2011

VERDENSPREMIERE MED "FULD HYBRID 4" MOTOR MONTERET PÅ 3008

35 % reduktion i forbrug, CO2-udledning (99g) og nul CO2-udledning.

2015-2016

ÅRETS MOTOR I 1L TIL 1,4L MOTORKATEGORI

I anledning af den 17. og 18. udgave af International Engine of the Year Awards i Stuttgart tildelte juryen af ​​internationale journalister priserne 2015 og 2016 for årets motor i kategorien motorer med en slagvolumen på 1L til 1, 4L med PureTech 1,2L 3-cylindret turbobenzinmotor udviklet af Groupe PSA.